ponedeljek, 23. junij 2014

23. 6. 2014: HOČEM RESNICO

Pozdravljeni!

   Neštetokrat sem slišala pogovore med starši o tem, ali otrokom povedati stvari, za katere v naprej vemo, da jih bodo prizadele. Včasih namesto resnice otrokom povejo zgodbo neke izmišljene družine, pogosto jim preusmerijo pozornost na kaj prijetnega, zabavnega... obstajajo pa tudi družine, kjer otroci že zgodaj spoznajo, da ne bodo dobili odgovorov na vsa vprašanja, da obstajajo stvari, o katerih se ne govori. Mnogi starši bolečo resnico tako močno zavijejo v celofan, da sploh ni več podobna resnici.
   Prejšnji teden sem tapkala z gospo, ki je potarnala, da jo zelo jezi, kadar vidi, da partnerja nekaj muči in na njeno vprašanje odgovori, da ni nič. Ugotovila je, da jo to spomni na komunikacijo s starši: 
- "ENO SEM ČUTILA, DRUGO SO GOVORILI. DAJALI SO MI "KVAZI" ODGOVORE. VEDELA SEM, DA NI RESNICA, ZATO SEM NEHALA SPRAŠEVATI. Ko sem v taki situaciji, čutim, da mi ne zaupajo ali da se me bojijo." Med tapkanjem se je oglasilo telo: občutek kratkega stika v možganih, težka glava, ki se je pregrevala, zadušena glava. Tapkali sva, dokler neprijetni občutki niso izginili.
   Pogled je imela osredotočen na eno točko in videlo se je, da jo preplavljajo nove misli in občutki. Med tapkanjem je nadaljevala svoj samogovor: 
- "Od vedno raje delam sama, težko sodelujem z drugimi. Ne morem jim zaupati, ne morem se opreti na druge, zaupam samo sebi in svojemu delu in še jaz ne naredim dovolj dobro. (Pojavila se je slabost kot centrifuga v želodcu.) Spreletelo jo je spoznanje: MENI NISO ZAUPALI IN TUDI JAZ NE ZAUPAM DRUGIM. HOČEM VIDETI, KAJ SE DOGAJA, HOČEM VIDETI RESNICO!"
   Ko sva odtapkali slabost, pa je ugotovila, da tudi sama svojim bližnjim težko pove, kaj čuti, ker jih noče obremenjevati s svojimi težavami. Saj kar se Janezek nauči, to Janez zna.

Kaj je vzgojno?

Prav kratka misel o tem, kaj je po moje bistvo dobre vzgoje. Veliko se namreč govori o vrednotah, ki naj bi jih vcepljali otrokom, skoraj nič pa o resnici v družinskih odnosih.

Vzgoja je vse, kar se nam dogaja ob otroku in z njim. To vpliva nanj, ne naše vrednote. In ker otrok vedno sluti ali čuti, kaj je res, je važno, da vsa ta resnica prehaja tudi v besede, in da jo odkrito živimo. Tako otrok lahko dojame, da so besede in komunikacija vedno v službi odkritosrčne bližine. Tudi sam lahko čuti, da govorimo, kar resnično čutimo, in da so besede sredstvo za občutene stike, nikoli za prikrivanje, sprenevedanje in manipulacijo. Seveda ne nalagamo otroku svojih težav, a obenem mu ne prikrivamo, da iščemo rešitve, da jih še nimamo, da nam je težko. Otrok lahko prepričljivo doživlja, da ljubezen ostaja trdna v dobrem in hudem in da je on vedno na varnem, pa naj nam bo še tako hudo.
Vzgojno je le pretakanje resnice med nami in otrokom. Če starši med seboj in v svojem življenju živijo prosojno, čisto, v razkritosti, potem je tudi otrokovo življenje pregledno. Razkritost ne pomeni, da vedno vse pojasnjujemo in povemo, pomeni le, da so naši občutki otroku dostopni in naše besede verodostojne.
Samo resnični občutki med družinskimi člani nas povežejo.
Samo resnica v družini lahko obvaruje nas in otroke pred rušenjem odnosov.
Verujmo vanjo, ko skušamo vzgajati.
   
   Želim vam prešerne ali mirne (vprašajte se, kaj potrebujete!) počitniške dni, ko se boste lahko povezali z lastnimi občutki. Če jih boste delili s svojimi bližnjimi, se boste povezali tudi z njimi. Saj si to želite, ali ne?

   »Ljudje bodo pozabili, kaj si rekel..., pozabili bodo, kaj si naredil, ampak nikoli ne bodo pozabili, kako so se ob tebi počutili. «  Maya Angelou

   Priporočam, da na lastni koži izkusite individualno tapkanje. Potem boste vedeli, kako tapkanje lahko koristi tudi vam. Za srečanje se dogovorimo po telefonu ali elektronski pošti  (berta.rebol@gmail.com, 040 516 280).

Lep pozdrav 

        Berta Rebol, Notranja harmonija s.p.
                  UČITELJICA, IZVAJALKA EFT, 
                  ACCESS BARS in ZDRAVLJENJA S PONOVNO POVEZAVO
             
"Vedno manj je tega, kar verjamem in vedno več je tega, kar čutim.​"

Ni komentarjev:

Objavite komentar