ponedeljek, 15. september 2014

15. 9. 2014: "FAZANIRALI" SO ME ... in spet trema

Pozdravljeni!

   Večinoma tapkam z osnovnošolskimi otroki, prejšnji teden pa je poiskala pomoč novopečena srednješolka. Na informativnem dnevu ji je bila šola zelo všeč, prvi dan pa jo je prizadelo "fazaniranje", počečkali so jo s flomastri. Pripovedovala je:

"Fazanirali" so me in tako sem izvedela, kakšni so, ne morem jim zaupat​​´. Občutek sem imela, da so se vsi spravili name. Počutila sem se ogroženo in napadeno. Čutim strah v trebuhu, stiska me za 8. Po treh krogih tapkanja, se je nasmehnila, saj se ji ta dogodek ni zdel več strašen in bolečina v trebuhu je izginila.

   Drugi dan ji je bilo še huje, saj je ugotovila, da:
- Dekleta, s katerimi sem se na novo spoznala, kadijo, pouk jih ne zanima. To gre meni na živce. Čeprav se mi zdi, da ne spadam zraven, grem z njimi. Samo, da nisem sama, težko je bit´ sam, ker nisem doma. Popoldne je bilo hudo, premagal me je jok.
   Po krogu tapkanja je povedala, da sedaj lažje diha, pojavili pa so se novi občutki.
- Družila sem se z njimi, čeprav sem imela občutek, da ne spadam zraven. Počutila sem se neumno in nevidno. Jaz sem kar stala tam in to je bilo res čudno. Po tapkanju je povedala, da se počuti bolje.
   Vprašala sem jo:
- Ali si se že v osnovni šoli kdaj tako počutila? Ali se mogoče tako počutiš doma, ko želiš kaj povedati, pa imaš občutek, da te nihče ne posluša in da si nevidna?
- Ne, doma si včasih želim, da bi bila nevidna ... in sva se obe smejali.
- Zanima me, kako to, "da si padla" v to skupino? Ali si bila z njimi, ker si se ob tem počutila "domače", ker je tak občutek zate nekaj običajnega?
   Rekla je, da ne. Vprašala sem jo, ali je še kaj neprijetnih dogodkov v zvezi s prvim tednom v srednji šoli.
- Povedali so nam, da bomo imeli veliko govornih nastopov. Ta stavek je komaj izdavila, zato sva takoj tapkali.

KARATE: Ko sem to slišala in sem pomislila, kako bom jaz to naredila, sem zmrznila. Tako sem zmrznila, da sploh ne morem govoriti o tem. Sploh še nimam take naloge, samo vem, da bo in že čutim ta mraz. Čutim, da jaz tega ne bom zmogla. Kljub temu, sem jaz OK.
   Ne bom mogla govoriti pred drugimi. Ne bom mogla imeti govornega nastopa. Kljub temu, sem jaz v redu.
   Čeprav cela zmrznem, je to zame normalno. Jaz tega ne bom zmogla. Groza me je tega. Jaz bom govorila in vsi me bodo poslušali. Ne, to pa ne bo šlo. Kljub temu, sem jaz KREATIVNA (to je po njenem mnenju njena najbolj pozitivna lastnost).

PO TOČKAH: ne bom zmogla, cela sem zmrznjena, trda sem od strahu, groza me je tega, ne morem govoriti, to ne bo šlo ...

   Kar sama je začela razlagati: To se je začelo v šestem razredu pri angleščini. Bila sem pri najboljših. Najtežje je bilo, ko smo delali v skupinah. Pripraviti smo morali nastop. Jaz sem bila v skupini z dvema fantoma, kjer se nismo znali dogovoriti. Onadva sta se pripravila in dobila pet, jaz pa enko. Najbolj mi je šel na živce en sošolec, ki se je delal pametnega in mi padal v besedo. Jaz sem morala razmisliti, on pa ni imel potrpljenja. Tapkali sva toliko časa, da je jeza šla od občutka, da bi mu zavila vrat do tega, da ga noče več videti, do tega, da "ji je ravno ...". 
   
KARATE: Čeprav še vedno mislim, da je X smotan, pa nima smisla, da je to moj problem. Oba sva OK.
   Čeprav me je prizadel, se jaz zdaj zdravim. Čeprav sva si šla na živce, sva v redu, taka kot sva.
   On je, kakršen je in to ni moja stvar. Ni moja stvar, da ga popravljam, kakor ni bila njegova stvar, da on mene popravlja. Oba sva še mlada, se učiva in se spreminjava.

PO TOČKAH: sva, kakršna sva, oba sva v redu, vsak na svoj način, vsak hodi po svoji poti in se uči v svojem tempu, mogoče se bo tudi on spremenil, ali pa ne, tega jaz ne vem in to ni moja stvar, jaz se ukvarjam s svojimi občutki, jaz poskrbim zase, odpuščam mu ...
   
   Zanimivo mi je bilo, da si je sama izbrala skupino sošolk, kjer se je počutila podobno kot v osnovni šoli. (Kasneje mi je povedala, da se je z njimi družila le prvi teden, naslednji teden pa se je že spoznala z dekleti, ki so ji bolj podobne.)

   Vrnili sva se k strahu pred javnim nastopom. Rekla sem ji, naj pomisli, da se mora so petka pripraviti za govorni nastop. Preverjali sva, kakšne misli in občutke bo to sprožilo v njej.

- Lahko se zgodi marsikaj. Lahko dobim slabo oceno, mogoče se mi bodo smejali, mogoče me ne bodo poslušali. 
  Po enem krogu tapkanja je strah začutila kot tiščanje v trebuhu za 7. Tapakli sva na fizični občutek in zehali, kar je dober znak, da se napetost v telesu sprošča. Po enem krogu je bilo tiščanja le še za 4. Med temi tremi strahovi pa je bil največji strah, da se mi bodo smejali. Seveda sem jo vprašala, ali se ji je to že zgodilo.
- Sošolec, ki se vsem smeji (zabava druge ali pa žali), se je moji napaki med govornim nastopom tako smejal, da so ga slišali v sosednjo učilnico. 

KARATE: Čeprav se spomnim njegovega smeha, tako se je režal, da so ga slišali v sosednjo učilnico, sem vseeno kreativna.
   Čisto malo sem se zmotila, njemu pa se je kar utrgalo in jaz sem čutila ta grozen občutek. Najraje bi se udrla v zemljo. Kljub temu sem jaz OK.
   Moje telo si je to zapomnilo. Sram me je bilo. Zmedel me je. Kljub temu se zavedam, da je to bilo takrat, jaz sem preživela in je minilo...

PO TOČKAH: samo eno besedo sem zamešala, zmedel me je, krohotal se je, njemu je vse smešno, meni je sedaj to tudi smešno, takrat mi pa ni bilo, ker se je šlo za oceno, bilo me je strah in mi ni bilo smešno, šel mi je na živce, on je pač tak...

  Spet sva testirali, kakšen je občutek tiščanja v trebuhu.
- Ni ga, je rekla prav olajšano.

   Dogovorili sva se, da se čez en teden spet slišiva.

 "Eden izmed vplivov strahu je tudi ta, da zavede čute. Zaradi strahu so lahko stvari povsem drugačne, kot so v resnici."
                                                                                    Cervantes, Don Kihot I/18

V soboto, 27. 9. 2014, bo v OŠ Dekani od 9.00 - 13.00 ure začetna štiriurna delavnica uporabe EFT tehnike. 
Cena: 40€. Za dijake, študente, upokojence, brezposelne ali če prideta dva iz istega gospodinjstva 10% popust. 
Prosim za predhodne prijave! (Delavnico lahko organiziramo tudi v vašem kraju. Pokličite, da se dogovorimo.)

Priporočam, da na lastni koži izkusite individualno tapkanje. Potem boste vedeli, kako tapkanje lahko koristi tudi vam. Za srečanje se dogovorimo po telefonu ali elektronski pošti (berta.rebol@gmail.com, 040 516 280).​

Lep pozdrav 

        Berta Rebol, Notanja harmonija, s.p.
                  UČITELJICA, IZVAJALKA EFT, 
                  ACCESS BARS in ZDRAVLJENJA S PONOVNO POVEZAVO
             
"Vedno manj je tega, kar verjamem in vedno več je tega, kar čutim.​"

Ni komentarjev:

Objavite komentar