ponedeljek, 4. april 2016

4.4.2016: KAKO SI?

Pozdravljeni!

   Včasih je to vprašanje zgolj vljudnostna fraza, ki služi kot iztočnica za začetek pogovora, včasih pa je v besedah in mimiki globoko sočutje in želja po pomoči nekomu v stiski. Na to vprašanje običajno nimamo enostavnega odgovora, ker čutimo, da se nekaj dogaja na površini našega bitja in še nekaj drugega v naših globinah. Na vprašanje pogosto odgovorimo površinsko, ker slutimo, da je v globinah bolečina. Bolečina, ki je ne razumemo, ki mogoče ni direktno povezana z okoliščinami, ki je na prvi pogled nelogična, bolečina, ki je prevelika, da bi jo hoteli in zmogli zagledati in začutiti. 
   19. 3. zvečer je umrl moj oče. Posledice nerodnega padca so bile preveč za njegovo že tako oslabelo srce. V nekaj dneh ga ni bilo več...
   Nisem hotela ali pa nisem zmogla o tem govoriti. Obvestila sem le tiste, ki sem jih morala zaradi službe ali dogovorjenih srečanj. Cel teden sem preživela z družino v Trebnjem. Ukvarjali smo se z organizacijo pogreba, se medsebojno podpirali, ko se je kdo zlomil, in se vsak na svoj način soočali z vrtinci raznih čustev. 
   Ob tem dogajanju sem ugotovila, da je zame velika stiska, ko me kdo vpraša: Kako si? Zato sem že v naprej povedala: Samo ne sprašujte me, kako sem, ker o tem ne morem govoriti. Napredek je, da sem prepoznala stisko in si jo dovolila izraziti.
   "Detektivsko delo" pri tapkanju s strankami poteka tako, da skupaj ugotoviva, kdaj se je začelo obnašanje, ki nam je nekoč koristilo, oziroma je bilo smiselno, danes pa nas ovira in omejuje. Zaprla sem se v družinski krog in si želela le dotikov in bližine brez besed. Nisem odgovarjala na sporočila z vprašanji mojih prijateljic: Kako si? Nisem dovolila, da bi mi pomagale, zato sem bila sama svoja stranka. 
   Najprej sem se spomnila, kako sem na začetku najine veze ob pamet spravljala partnerja, ki me je spraševal po počutju, ko je na obrazu ali drži prebral, da nisem v redu. Bila sem tiho ali ga odslovila s stavkom, da ni nič. Tistim, ki nimajo take izkušnje je težko dopovedati, kakšen je ta občutek, ko ti v glavi vre od množice misli in je telo preplavljeno s čustvi, ust pa ne moreš odpreti. Takrat je bilo tako obnašanje že železna srajca, zato sem šla še nazaj v spomine. 
   Na površje so priplavali spomini iz pubertete. Starša sta me močno omejevala v stikih s prijateljicami in v obiskovanju zabav. Oče je deloval iz ozadja in mama v svoji nemoči pri pregovarjanju z mano, ki sem bila "jezikav otrok", ni izbirala besed. Med obujanjem spominov sem začutila bolečino v prsnem košu. Vprašala sem se, kaj sem sklenila o sebi in svetu v teh trenutkih, ki sem jih kot pubertetnica doživljala še posebej dramatično. Prepoznala sem naslednje vzorce mišljenja:
- ne mara me (oseba, ki mi je najbližja in ki bi me morala imeti rada),
- ne razume me (kako naj povem, da me bo razumela),
- moje želje niso pomembne/uslišane (želela sem v družbo, na pijačo, na ples),
- ko mi je najhuje (pubertetniške težave), sem še doma kregana in kaznovana,
- v težavah sem sama, doma nimam podpore,
​- druge je sram zaradi mene,​
- ne znam se obnašati.
   Hvala Bogu, da poznam načine, da te vzorce spremenim, saj jih v odnosih s svojimi najdražjimi preigravam že trideset let!!!

   In žalovanje? Je proces... Ko sem bila včeraj doma, je bil še vedno prisoten občutek, da bo od nekod vstopil... in rekel:
- "Ja, kaj je pa tebe prineslo?"

  Čutim hvaležnost za vse, kar je moj oče bil in mi dal in žalost, da se nisva bolje spoznala kot odrasla človeka. 


VABLJENI:
💟POT OSEBNEGA MIRU 2016  💟
Z BERTO DO NOTRANJE HARMONIJE

Aprilske delavnice Srednja šola - puberteta: 
- 16. in 17.4. ter 23. in 24. 4. od 16.00 do 20.00, 
- četrtek: 14.4. od 16.30 do 20.30.
​ (20,00€​)
Obvezne predhodne prijave. Vse delavnice bodo potekale v prostorih Jezikovne šole Eurocenter, Kidričeva 46, Koper. Če želite delavnico v vašem kraju, mi sporočite!

V soboto, 9.4. 2016, od 10.00 do 19.00 ure v Celju. Tapkanje Od spočetja do rojstva in Otroštvo do šole. Vodi Berta Rebol. Cena: 40,00€. Obvezne predhodne prijave na alja.inkret@gmail.com.

Priporočam, da na lastni koži izkusite individualno tapkanje. Potem boste vedeli, kako lahko tapkanje koristi tudi vam. Individualno tapkanje traja eno uro in pol do dveh in stane 50€. Z otroki tapkam eno uro; tapkanje in pogovor s starši stane 30€.
Možno je tudi tapkanje po skypu. Za srečanje se dogovorimo po telefonu ali elektronski pošti (berta.rebol@gmail.com, 040 516 280). Če se odločite za 5 srečanj, imate 20% popust.​
Dobrodošli v prostorih Jezikovne šole Eurocenter (stavba med Taverno in Kavarno Kapitanija, prvo nadstropje)
​​! 
Več informacij o dogodkih po Sloveniji: http://eftnovice.blogspot.si/

​​
Lep pozdrav 

        Berta Rebol, Notranja harmonija s.p.
                  UČITELJICA, IZVAJALKA EFT, 
                  ACCESS BARS in ZDRAVLJENJA S PONOVNO POVEZAVO
            
"Vedno manj je tega, kar verjamem, in vedno več je tega, kar čutim.​"
Če menite, da bi ta informacija koristila še komu, bom vesela, če jo boste posredovali naprej. Hvala.

Ni komentarjev:

Objavite komentar