ponedeljek, 28. oktober 2013

28. 10. 2013: TRI DNI BO BOLELO. Ali res?

Pozdravljeni!

   Učila sem deklico, ki je dobila zobni aparat. Zjutraj je spila Lekadol in prišla k pouku. Po treh urah pa je učinek tablete popustil in deklica je začela stokati. Učence sem vprašala, ali so pripravljeni tapkati skupaj z njo in ji na ta način pomagati. Večina jih je sodelovala. 
   Povedala je, da jo boli in peče za 10 (To je subjektivna lestvica, s pomočjo katere oseba določi intenzivnost bolečine. Lestvica je od 1 do 10, kjer je 1 najmanjša bolečina, 10 pa najhujša bolečina.). Bolelo jo je, kadar je ugriznila in zato sploh ni mogla jesti. Odtapkali smo nekaj zaporedij, vendar je bolečina le malo popustila. Še vedno je bila za 8. Po nekaj minutah tapkanja sem se zahvalila učencem za sodelovanje, deklica je nadaljevala s tapkanjem, mi pa s poukom. 
   Po pouku pa sva vso pozornost posvetili tapkanju. Vprašala sem jo, kaj še čuti poleg bolečine in kaj misli o "zvezdicah". Povedala mi je, da jo je strah:
- da se bodo zobje zaradi aparata zmanjšali,
- da bo z aparatom kaj narobe, da se bo strgala vrvica,
- da je čeljust pretrda in se zob ne bo mogel premakniti.
   Vse to sva pretapkali in bolečina je še malo popustila. Pravzaprav sem bila razočarana, ker ni že v celoti izginila in ni mi bilo jasno, kaj jo še zadržuje. Prešinila pa me je misel (to se med tapkanjem pogosto dogaja!!!), da jo vprašam:
   "Kaj pa je rekel zdravnik?" 
   "Rekel je, da bo tri dni bolelo." 

   Izvajalci tapkanja smo vaši sopotniki. Pomagamo nositi vaše breme, da se počutite dovolj varne in močne, ko se soočate s svojimi neprijetnimi občutki. Med pogovorom sami ugotovite, kaj vpliva na vaše počutje. Nismo jasnovidci, vse odgovore imate vi. Naše delo pa je, da ob pravem času vprašamo pravo stvar. 

   Nadaljevali sva s tapkanjem:
KARATE:
   Čeprav je zdravnik rekel, da me bo tri dni bolelo, sem jaz pridna punca. (3x)
PO TOČKAH:
   Rekel je, da me bo bolelo, tri dni bo bolelo, še me boli in peče, tri dni bo bolelo ... Med tapkanjem sem ji ponudila drugačen pogled na problem: mogoče pa zdravnik ne ve točno, koliko časa me bo bolelo, mogoče mene ne bo tako dolgo bolelo, ker tapkam ...
Po tem zaporedju tapkanja, je ostal le še neprijeten občutek. Da se bolečina ne bi vrnila, sva zaključili s tapkanjem pozitivnih afirmacij.
KARATE:
   Čeprav mislim, da je čeljust trda in se zob ne more premakniti, je to samo moje prepričanje, ki ga lahko spremenim.
   Kaj če si izberem drugačno sliko? Moja čeljust je mehka kot plastelin in zob gre z lahkoto na pravo mesto.
   Predstavljam si, da je čeljust okrog tega zoba mehka in zob se z lahkoto premika, kamor ga vodi aparat.
PO TOČKAH:
   Čeljust je mehka, zob se premika, mehka bo toliko časa, da gre zob na pravo mesto, pritisk popušča, napetost okrog zoba popušča, zob se premika brez bolečin, mehko in gladko drsi ...

   V pol ure je bila bolečina, ki naj bi trajala tri dni, odpravljena.
   
   Kaj mi to pove o moči mojih misli in prepričanj?
   Ali se jih sploh zavedam?
   Ali sem jih pripravljena spremeniti, opustiti?

PRIPOROČAM, DA ŠE KAJ PREBERETE O TEJ TEMI. Preberite si cele članke na spodnjih povezavah.
   Terapevtski učinek zdravnikovega odnosa
Ta spoznanja vplivajo tudi na komuniciranje med zdravnikom in bolnikom. Danes prevladuje prepričanje, da je zdravnikov uspeh pri zdravljenju v približno 30 odstotkih odvisen od bolnikovih pričakovanj. Torej ni nič čudnega, da tudi stavki, kot je, denimo, »to bo zdaj bolelo«, sprožijo učinek noceba. 
Nedavne študije so celo pokazale, da lahko kratka informacija, ki traja le 90 sekund, celo štiri dni pozneje sproži učinek, ki lahko traja osem ali več dni. Prof. dr. Hans-Georg Kress ugotavlja: »Tisti, ki bolnika zdravi, ima ključno vlogo. Formulacija povedanega in način pojasnjevanja zagotovo vplivata na uspeh medicinskega posega. Številni zdravniki si bodo torej morali pridobiti občutek za resnico, da ima lahko že njihovo vedenje močan terapevtski učinek – pozitiven ali negativen.«

Čarobna moč zdravnikovih besed: V zahodni medicini imajo na neki način vlogo čarovnikov ljudje v belih haljah. Zdravniki imajo sicer v veliki meri opraviti z racionalno vednostjo, a na bolnika lahko vplivajo tudi s sugestijo. Med drugim velikokrat zdravijo tudi z dobro besedo. Bolnikovo stanje pa se lahko nenadoma poslabša zgolj zaradi neprevidne zdravnikove izjave. Po pisanju nemškega tednika Der Spiegel cela vrsta študij kaže, da določene težave in simptomi pogosteje nastopijo, če zdravniki preveč opozarjajo na stranske učinke nekega zdravila. Večina zdravnikov pa veliko slabše pozna nocebo učinek kot placebo.

Spodnji odlomek iz članka, ki je bil leta 2000 objavljen v časopisu The New York Times, razkriva, kako močan je lahko placebo učinek. Pred štiridesetimi leti je mladi kardiolog iz Seattla po imenu Leonard Cobb izvedel edinstven preizkus postopka, ki so ga tedaj po navadi izvajali v primeru angine in pri katerem je zdravnik naredil manjšo zarezo na prsnem košu in povezal vozla dveh arterij, s čimer je želel povečati krvni dotok do srca. To je bila popularna tehnika – devetdeset odstotkov bolnikov je poročalo, da jim je pomagala –, vendar ko jo je Cobb primerjal s placebo operacijo, v kateri je sicer napravil zarezo, vendar ni povezal arterij, se je lažna operacija izkazala za prav tako uspešno. Postopek, znan tudi kot ligatura notranje torakalne arterije, so kmalu opustili.


Lep pozdrav 

        Berta Rebol, Notranja harmonija s.p., 040 516 280

Ni komentarjev:

Objavite komentar